باورکردنی نیست، عکس های شگفت انگیز از قوس ماه بر فراز آبشار ویکتوریاv
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

باورکردنی نیست، عکس های شگفت انگیز از قوس ماه بر فراز آبشار ویکتوریا


باور کردن آن مشکل است اما این عکس ها از آسمان شب گرفته شده اند: «عکس های نایاب و خیره کننده از قوس ماه بر فراز آبشار ویکتوریا

طاقی بر فراز آبشار مشور ویکتوریا که مثل یک رنگین کمان مصنوعی زیر نور ماه می درخشد و درخششی شبانه را در معرض دید می گذارد. این پدیده ی خارق العاده که قوس ماه نام دارد زیر نور ماه کامل در بخش «کاتاراکت شیاطین» این آبشارها به وجود آمده است.
عکاس آن کارمند تلویزیون چارلی همیلتون جیمز است که به جزایر کاتاراکت سفر کرده که بر رودخانه ی Zambezi بین زیمبابوه و زامبیا قرار دارد و توانسته است شاهد این پدیده ی بی نظیر و نایاب باشد.

آبشار ویکتوریا

باور کردن آن سخت است اما این عکس از آسمان شب آبشار ویکتوریا گرفته شده است

 قوس ماه

برای تشکیل قوس ماه به جوشش آب و ماه کامل نیاز است

چارلی ۳۸ ساله اهل وست کانتری می گوید: «عکس های قوس ماه بر فراز کاتاراکت شیاطین احتمالا اولین عکس هایی هستند که از این پدیده گرفته شده اند.»
آبشار ویکتوریا همچنین به نام «دود آذرخش» نیز معروف است که به دلیل جوشش قدرتمند آب آن است که تا یک مایل ارتفاع می یابد. این جوشش و اسپری آب شرایط عالی برای تشکیل رنگین کمان در روز و قوس ماه در شب را فراهم می آورد.
«ما این عکس ها را در جزیره کاتاراکت در زیمبابوه گرفتیم و چندین شب مشغول عکس برداری بودیم تا عکس هایمان را گرفتیم و از بین آنها انتخاب کردیم.»
قوس ماه که عکسبرداری از آن به ندرت صورت گرفته است پدیده ای عادی است که در خلوت ترین ساعات شب اتفاق می افتد.
چارلی می گوید: «رنگین کمان مهتاب پدیده ای نادر نیست تنها باید شرایط دیدن آن را داشته باشید. مقدار زیادی اسپری آب و نور ماه کامل این شرایط را تشکیل می دهند. مطمئنم رنگین کمان ماه در تمامی نقاط اتفاق می افتد اما برای دیدن آن باید خوش شانس بود. آبشار ویکتوریا یکی از بزرگترین آبشارهای کره زمین است و به همین خاطر جوشش آب مورد نیاز این پدیده را به آسانی تامین می کند»
زیبایی این آبشار را با چشم غیرمسلح نمی توان دید. برای چشم های عادی این رنگین کمان تنها قوسی به رنگ سفید بدون هیچ رنگی است.

جزیره کاتاراکت

عکسی زیبا از جزیره کاتاراکت در رودخانه زامبزی بین زیمبابوه و زامبیا

قوس ماه

تنها با استفاده از دوربین است که می توان قوس ماه را با زیبایی کامل آن تماشا کرد

عکسبرداری

چند روز طول کشیده است تا کار عکسبرداری انجام شود

لذت عکاسی آن است که بتوان عکس های زیادی از این پدیده انداخت و طبیعیت واقعی آن را برای چشمان عادی به تصویر کشید به دلیل اینکه آنقدر توانایی ندارند تا این پدیده را به آن صورت که هست ببینند.
«یافتن جایی مناسب برای گرفتن عکس ها کار آسانی نبودو مجبور شدیم چندین روز پس از ماه کامل هم در محل بمانیم تا عکس ها به کیفیت مطلوب برسند اما این کار به زحمت آن می ارزید»

نظر فراموش نشه لطفاً




:: موضوعات مرتبط: طبیعت , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Mohsen Moazeni
ت : شنبه 15 شهريور 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی